Page 2 - גילוי דעת
P. 2
הנהג והרכב הדו-גלגלי| אבי קנטרוביץ מנכ"ל תנועה כהלכה| יצחק שליסלביום רביעי שעבר (ט"ז בטבת) הועבר בכנסת בקריאה טרומית חוק עונש מוות למחבלים, שמקדם שר הביטחון אביגדור ליברמן. כמעט 64 שנים קודם לכן (י"ב בשבט) חוקקה הכנסת חוק המבטל את עונש המוות, פרט למקרים יוצאי דופן, כמו עונשים שחשבו להטיל בזמנו על הנאצים ועוזריהם. בפועל רק הפושע הנאצי אדולף אייכמן הוצא להורג. לימים פרסמה התקשורת השמאלנית תחקיר טלוויזיוני ולפיו המשפט היה מוטה והשופטים שהחליטו להוציאו להורג לא היו הוגנים. לעומת אייכמן, הפושע הנאצי ג'ון איוואן דמיאניוק, שצפה בחלק ממשפטו בשכיבה על כורסה (כי שופטי בג"ץ התחשבו בכאבי הגב של המסכן), שוחרר אחרי שעתר לבג"ץ. השופטים לא הטילו ספק בפשעיו אך הסתפקו אם הוא "איוון האיום". רבים ייחסו את הזיכוי לסנגורו שלדמניאוק, עורך הדין הממולח יורם שפטל. האומנם? לימים לא הצליח שפטל לזכות את החייל אלאור אזריה, לא על רציחת יהודים בשואה אלא על חיסול מחבל, כישלון שמעלה מסקנה שונה לגמרי. לו נתפס היו שופטי בג"ץ השמאלנים משחררים היום גם את הצורר הנאצי אדולף היטלר. כלומר, החוק שאותו מקדם ליברמן, הוא לא יותר מעוד ספינר תקשורתי, כמו שלל ההבטחות שפיזר (ובהן המפורסמת: "אם אני שר הביטחון, אני נותן לאדון (אסמאעיל) הנייה 48 שעות, או שאתה מחזיר את הגופות (של החיילים) והאזרחים (החיים) או שאתה מת"). גם אם החוק החדש לא יעבור, החוק הישן עדיין מאפשר לבית המשפט במקרים מסוימים להוציא להורג. ואולם בית המשפט לא עשה זאת עד כה, ואפילו אם החוק יעבור הוא לא ייושם. הימין קנה את הספין והתלהב; השמאל הפגין רחמים על המחבלים והתנגד. גם נתניהו תמך בחוק בשביל הספין: לפני שנתיים וחצי הוא בלם את החוק. חברים יקרים, כי עליכם. אל תקנו את זה! אסיים רק בהצגת מסמך היסטורי, המראה הרחמנות החולנית של השמאל איננה המצאה חדשה. לאחר שבג"ץ גזר על אייכמן הוצאה להורג, מיהרו אנשי הרוח והצלצולים מהאקדמיה, סופרים, המשוררת לאה גולדברג, שדיוקנה מתנוסס על השטר החדש של 100 ₪, ואפילו ניצולי שואה, להגיש בקשת חנינה מהנשיא.בדוח סיכום הנפגעים בשנת 2017, עלייה גדולה ניכרת במספר ההרוגים והפצועים רוכבי האופנועים והאופניים החשמליים בהשוואה לשנת 2016. ההרוג הראשון בשנה האזרחית החדשה היה רוכב אופנוע, אב לשבעה מאלעד, שנהרג בכביש 5 לאחר שרכב פרטי פגע בו והעיף אותו למעקה הבטיחות. בתאונה אחרת האופנוע החליק ורוכבו עף ונחבט בכל חלקי גופו במעקה הבטיחות בשולי הכביש. לצערנו אנו עדים שוב ושוב לתאונות קשות שמעורבים בהן רוכבי אופנועים ואופניים חשמליים. באירוע הראשון היה מעורב רכב, וצריך להידרש לנעשה על הכביש וליחסי הגומלין בין רוכבי האופנועים והאופניים לנהגים. ארבעת הגלגלים של המכונית תורמים ליציבותה על הכביש ולהגברת בטיחותה, אך בדרך נוסעים גם כלי רכב דו-גלגליים ממנועים, כגון אופנוע ואופניים חשמליים, וכלי רכב דו-גלגליים ללא מנוע – אופניים רגילים. על פי החוק, גם אופניים הם רכב. הם משמשים הן לתחבורה הן להנאה ומשתמשים בהם גם ילדים גם מבוגרים וקשישים. רוכבי האופניים והאופניים החשמליים אינם נדרשים ללמוד לרכוב, להיבחן ולקבל רישיון; באופניים רגילים אין הגבלת גיל למשתמשים בהם והאופניים אינם עוברים בדיקות בטיחות כלל. על נהגי הרכב המנועי להתייחס אל האופניים כאל כלי רכב שלו מגבלות מיוחדות. הם נראים פחות בשל גודלם, צלליתם קטנה והם נעלמים בשטחים מתים, הנסתרים מעיני הנהגים. גם עוצמת האור של פנס האופניים, אם ישנו, חלשה ביותר. האופניים קטנים ובעלי יכולת תמרון גבוהה. רוכביהם מנצלים יכולת זו לעקיפת רכב בתנועה איטית מימין ומשמאל, להתפתלות בין כלי רכב ולנסיעה בניגוד לכיוון המותר, לאי-ציות לתמרורים ולרמזורים ולעוד עבירות שרוב הנהגים אינם מעיזים לעבור. הדבר דומה גם אצל רוכבי האופנועים. היחס כלפי רוכבי האופניים והאופנועים צריך להיות כאל הולכי רגל, מכיוון שכמעט כל התאונות שהם מעורבים בהן מסתיימות בפגיעות גוף. אופנוע מחויב בבדיקות טסט וברישוי ורוכב האופנוע חייב ללמוד ולהבחן כדי לזכות ברישיון נהיגה, ובכל זאת נמצא כי גישת רוכבי האופנוע דומה לזו של רוכבי האופניים. האופנוע מהיר מהאופניים ומרוב כלי הרכב המנועי או המסחרי, ורוכבי האופנוע מרבים לעקוף אותנו במהירות גבוהה משמאל – כחוק, ומימין – שלא כחוק. נקפיד להשתמש שימוש תכוף במראות וכך נימנע מההפתעה הבלתי נעימה של גיחתם הבלתי צפויה של רוכבי האופנועים.רוכבי אופניים או אופנוע – הקפידו לחבוש קסדה, הקפידו על חוקי התעבורה ואל תפתיעו משתמשידרךאחרים.אלתעלולכבישכשאתםעייפיםאולאמרוכזים.נהגי רכב ארבעה גלגלי ויותר, זכרו: אתם גדולים, חזקים, מהירים ומוגנים. אופנייםסדנאות סימולציה לנהיגה חכמה של תנועה כהלכה ואופנועים אינם חזקים כמוכם, שמרו עליהם!מסובסדות ע"י : 054-4836343 ,09-7745758מוצאי שבתהדלקת נרות5:33 5:34 5:31ירושלים: תל אביב: חיפה:4:18 4:36 4:26ירושלים: תל אביב: חיפה:קרןאביה | לפרסום: אסא שפירא 054-566-5930 לע"נ אביה יהושע ז"ל גולדברגהוצאה לאור: קרן אביה עורכת: איילת שליסל | עורכת לשון: חנה פורטגנג | עיצוב: גאולה לוי ואביטל ירושלמי תוכן המודעות על אחריות המפרסמים בלבד  אין במאמרים משום המלצות מקצועיות או טיפוליות  נא לא לקרוא בשעת התפילהנא לשמור על קדושת הגיליון כל הכנסות הגיליון קודש למלחמה בתאונות הדרכים © כל הזכויות שמורות לפרסומי ישראל giluydaat.co.il | gdaat.pisrael@gmail.com | חפשואותנובפייסבוק גילוידעתלידידנו היקרחה"כ מוטי יוגב ולמשפחת מאלי משתתפים באבליכם על פטירת האם היקרהאלישבע וגנברג ע"הבבניין ציון, ירושלים והמקדש תנוחמו משפחת גולדברגצוות גילוי דעת ופרסומי ישראללמשפחת כהן היקרה ממבשרת ציון ניחומים מלב אוהב וכואב על פטירתה של האישה, האם והסבתאהרבנית ליביה כהן ע"הבתו של הרב פנחס קהתי זצ"ל משפחת גולדברג ופרסומי ישראלהצטרפו להצלחה!לפרסום ב -אסא שפירא: 054-56659302|מאמרהמערכת


































































































   1   2   3   4   5