כך ננהג נכון בלילה

תמונה של אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

כל נהג מכיר את מגבלות הלילה. בחושך לא הכול נראה, ומה שנראה לא תמיד נראה בזמן וברור. נהיגה בלילה אינה דומה כלל לנהיגה ביום.
בנהיגת לילה חשוב להיות דרוכים אפילו יותר מאשר בנהיגה ביום, ולכן יהיה נבון לנהוג בלילה במהירות נמוכה יותר. בכל מקרה לא ניסע במהירות שלא תאפשר לנו לעצור בטווח שאורות הרכב מאירים.
בלילה אורות המכונית הם המקור החשוב ביותר למידע, הן עבורך והן עבור משתמשי הדרך האחרים. האורות מלמדים את הנהגים האחרים על תנועותיך ולכן יש להשתמש בהם בזהירות ובהתחשבות.
בשעת השקיעה רצוי להדליק אורות לפני החשיכה המלאה (לפי החוק, במזג אוויר נאה לא יאוחר מרבע שעה אחרי השקיעה). אל תפחד להיות הנהג הראשון המדליק אורות, טוב יותר לראות ולהראות. אם אתם נוהגים ברכב בצבע כהה – הדליקו אורות מוקדם יותר, צבעים אלה נראים פחות טוב מצבעים בהירים.
עקיפה בלילה
בשעת עקיפה בלילה רואים היטב את אורות כלי הרכב, אבל עצמים רבים אחרים אינם נראים. קשה מאד לאמוד מרחק בלילה ולכן:

  1. נצא לעקיפה רק אם נוכל לראות בברור כי הדרך לפנינו ישרה ותישאר פנויה עד שנשלים את העקיפה.
  2. אל תתקרבו מדי לרכב שלפניכם והקפידו תמיד לנסוע עם אורות מעבר כדי לא לסנוור. הקפידו לא לסנוור את הנהגים הבאים מולכם בנתיב הנגדי.
  3. בזמן העקיפה רשאים להודיע לנהג הנעקף שאנו עוקפים אותו ע״י הבהוב אורות (קצר ולא מסנוור).
  4. אם אנחנו נעקפים, נעבור לאורות מעבר מיד כשהרכב עבר אותנו.
    סינוור
    בזמן סנוור על ידי אורות הרכב הנוסע מולנו ננקוט בפעולות הבאות:
  5. נאט את הרכב נסטה ימינה במידת האפשר, ובמקרה הצורך נעצור.
  6. אל ׳תחזירו׳ לנהג שמולכם על ידי הפעלת אורות דרך (גבוהים).
  7. אל תסתכלו ישירות לאור הרכב בנתיב הנגדי, הפנו את המבט מעט ימינה, לצד שול הדרך. ■

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו