כלים בסיסיים לנהיגה נכונה בחורף

תמונה של אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

לפני כחודש הרחבנו בנוגע לנהיגה ולהתנהגות בחורף, אך מזג האוויר הסוער שליווה אותנו לאחרונה מחייב לשוב ולעסוק בנושא. גם מי שלמד נהיגה היטב והצטיין במבחן המעשי צריך להכשיר את עצמו להתנהגות נכונה בימי החורף הגשומים.
להלן כללים לנהיגת חורף נכונה:
יש לשמור על מרחק גדול של יותר משתי שניות מכלי הרכב שלפנינו.
יש להימנע מעצירות פתאום ומפניות חדות מחשש לאיבוד השליטה ולהחלקת הרכב.
יש להתחשב בהולכי הרגל: להאט ליד הולכי רגל ולאפשר להם לחצות את הכביש בלי שיירטבו או ייפגעו מנתזי מים ובוץ.

אין להיכנס לגופי מים (שלוליות מים, נחלים וואדיות) שאיננו יודעים מה עומק המים ומה עוצמת הזרימה בהם. יש להמתין עד שיעבור כלי רכב כבד שיאפשר לנו לבדוק את עומק המים ואם אפשר לחצות ללא סיכון. יש להאט בכניסה לגוף המים עד שכלי הרכב יתאזן, ואז להוסיף מהירות קבועה עד ליציאה (אין להעביר הילוכים!). לאחר היציאה מהמים יש לבדוק את תפקוד הבלמים בבלימות לסירוגין.
יש להקפיד על הדלקת אורות מעבר בכבישים בין-עירוניים גם ביום.
בכל נהיגה בכביש דו-סטרי יש להדליק אורות מעבר (כל השנה, גם בעיר).
את האדים בשמשה הקדמית יש להסיר באמצעות הזרמת אוויר קר.
את האדים בשמשה האחורית יש להסיר באמצעות מתג הפשרת האדים שבלוח המחוונים.
יש לנקות את הפנסים הקדמיים והאחוריים וכן את המראות החיצוניות לפני כל נסיעה ואחריה.
יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולא להסתכן!
שימו לב: בטמפרטורה נמוכה מאפס מעלות יש חשש להצטברות קרח על הכביש ולסכנת החלקה.
יש להישמע להוראות גופי הביטחון באמצעי התקשורת ולא ליזום יוזמות מסכנות חיים.
זכרו: ונשמרתם לנפשותיכם הוא ציווי דאורייתא

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו