בספרו החדש של ד"ר מיכה גודמן "מהפכת הקשב" הוא כותב בין השאר על משאב תשומת הלב.
הוא מסביר כי אם עד לפני שנים ספורות המשאבים שהאדם היה נצרך אליהם לרוב היו בעיקר חומרי גלם למיניהם דוגמת: נפט, זהב, יהלומים, מלח, פוספטים, ברזל וכדומה. חברות הפרסום הבינו זאת והשקיעו מיליארדים על מיליארדים של דולרים בקדיחה פיזית באותן המקומות שיש את אותם אוצרות טבע על מנת להוציא את אותם החומרים ולשווקם בעולם. בעוד שבעת הזאת ההבנה בקרב חברות הפרסום היא כי המשאב העיקרי הוא עליו צריך לשים את הפוקוס הוא תשומת הלב של הלקוח כלומר של תשומת הלב של כולנו, ולכן חברות הפרסום משקיעות מיליארדים על מיליארדים של דולרים ב"קדיחה" במוחנו בכל אמצעי המדיה על מנת לכבוש את תשומת הלב שלנו… ומשם הדרך לקנייה שלנו את המוצר שהם משווקים יהא אשר יהא, קצרה.
אמנם השבת נפתח ונקרא את פרשת בראשית, אך חשוב לשים לב לפרשיות האחרונות של ספר דברים, אותן משה אומר בימיו האחרונים. משה רבינו אבי הנביאים מבין גם הוא שכדי לתפוס את תשומת הלב של העם הוא חייב “לקנות” אותם. ולכן, הוא פונה אליהם בלשון של “האזינו”, הוא מברך אותם ב”וזאת הברכה”, הוא משתף את עם ישראל לאורך כל ספר דברים בקורות אותו ואת העם בלבטים, בעונשים, בשכר קיום המצוות, בבריתות ועוד. משה רבינו יודע שזו הפעם האחרונה שלו להשפיע על העם בצורה ישירה בעודו חי ומשום כך הוא מפעיל את כל התותחים.
גם בזוגיות צריך להשקיע בתשומת לב. חובה על שני בני הזוג לא רק להיות נוכחים בזוגיות אלא להיות מלאי קשב ותשומת לב. לרכז את כל חושם ומחשבותם לטובת השיח עם בן/ בת הזוג. בני הזוג חייבים להאזין לו/ לה, חייבים לפרגן ולהחמיא (וזאת הברכה) לו/ לה, חייבים לשתף אותו/ה.
לא סתם המילים הינם “תשומת לב” – הלב הוא האיבר שחייב להיות במרכז.
תשומת לב הינו משאב עיקרי בחיינו האנושיים. מיקוד תשומת הלב יכול להציל חיים ויכול להציל חיי נישואין!