האחריות עלינו לציית לחוק

תמונה של אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

שיפור בכמות התאונות ובכמות הנפגעים נשיג רק אם נבין כנהגים, שבכביש אין מקום לחוסר סבלנות, תוקפנות או אנוכיות. עלינו לחוש אחריות, לשפר את יכולת הריכוז, לשפר את הסבלנות ולהיות נכונים לוותר.

את מוצאי שבת פרשת מקץ פתחנו עם הידיעה הקשה על תאונת הדרכים שהייתה בערב שבת ליד הישוב עופרים. בתאונה נהרגו 2 אחים טוב ראי בן ה-3 ואחותו הללי בת ה-9. בתאונה זו נפצעו קשה ההורים יניב והודיה תושבי ברוכין (בתאונה זו נהרגו גם 2 צעירים פלסטיניים).
בבוקר התברר שגם התינוק (מלאכי) שהיה ברחם אמו – לא נשאר בחיים.
תאונה קשה זו מצטרפת לתאונה קשה נוספת שבה נהרגו 3 צעירים מטמרה. בתאונה זו נראה בברור כי הצעירים נסעו במהירות מופרזת, התהפכו עם רכבם ונהרגו במקום.
מתחילת השנה נהרגו 340 אנשים נשים וטף בתאונות דרכים (25% יותר מאשר בכל שנת 2020).
שיפור בכמות התאונות ובכמות הנפגעים נשיג רק אם נבין כנהגים, שבכביש אין מקום לחוסר סבלנות, תוקפנות או אנוכיות. עלינו לחוש אחריות, לשפר את יכולת הריכוז, לשפר את הסבלנות ולהיות נכונים לוותר.
בארץ מצויים כ-2 מיליון כלי רכב מנועיים הנהוגים בידי כ-3 מיליון בעלי רישיונות נהיגה, הגורמים קרוב לעשרים אלף תאונות דרכים עם נפגעים בכל שנה. כ-75% מתאונות הדרכים נגרמות בדרכים עירוניות, אך מספר ההרוגים מתחלק כמעט שווה בשווה בין התאונות העירוניות לבינעירוניות. בעיר מספר הולכי הרגל הנפגעים רב, אך מחוץ לעיר מספר הנוסעים ברכב הנפגעים בתאונות, גדול.
מספר הנפגעים בתאונות כל שנה מגיע לכ-40,000 איש!
בין גורמי התאונות מזכירים בדרך כלל את הנהג, הדרך (הכביש והסביבה) והרכב.
אולם 10 הסיבות העיקריות לתאונות הדרכים על פי קביעת המשטרה, שבגללן נגרמות רוב התאונות (כ-80%) קשורות בנהגים:
1. אי ציות לרמזור.
2. אי מתן זכות קדימה לרכב.
3. אי ציות לתמרור עצור.
4. אי ציות לתמרור תן זכות קדימה.
5. אי שמירת רווח מהרכב שלפנים.
6. סטייה מנתיב הנסיעה.
7. מהירות מופרזת.
8. פנייה לא נכונה.
9. התנהגות הולך רגל.
10. אי התחשבות הנהג בהולך הרגל.
לעתים גם גורמי הדרך מעורבים בתאונה, אך כפי שראינו רוב מוחלט של התאונות קשורות בנו הנהגים.
נקפיד לשמור על החוק, ננהג בזהירות ובערנות מרבית ובכך נמנע מתאונות.

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו