כך נוהגים בחורף

תמונה של אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

נהיגה בחורף מחייבת אותנו להתנהגות שונה. מצד אחד אנו מודעים לתנאים המכבידים על הנהיגה, ומאידך החורף לובש ומשנה צורה ללא הודעה מוקדמת.

החל מיום שני (כ"ו חשון – 1.11.21) התחלנו להדליק אורות מעבר בכל נסיעה בדרך בינעירונית ובכך נכנסנו רשמית לחמשה חודשי חורף (עד כ"ח אדר ב' 31.3.2022).
נהיגה בחורף מחייבת אותנו להתנהגות שונה. מצד אחד אנו מודעים לתנאים המכבידים על הנהיגה, ומאידך החורף לובש ומשנה צורה ללא הודעה מוקדמת. גשם חזק, ברד, שלוליות מים, ערפל, סופות חול ורוחות צד עזות, מיסוכים על השמשות כמו נתזי מים, בוץ או אדים – כל אלה מפתיעים אותנו בכל חורף מחדש.
בואו ונתכונן לחורף כראוי:
1. נוודא שצמיגי הרכב תקינים ולא נהסס להחליפם. זכרו: צמיגים הם בסיס הרכב.
2. נבדוק את המגבים (וישרים), מגב לא תקין יוחלף ללא דיחוי.
3. נקפיד לנקות את השמשות ואת הפנסים הקדמיים והאחוריים.
4. נתעדכן בתחזית מזג האוויר לפני הנסיעה.
5. נתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך והסביבה ונמנע מעצירות פתאומיות ומפניות חדות.
6. בנהיגה בגשם חזק נשמור מרחק גדול יותר (כ-3 שניות) מכלי הרכב שלפנינו.
7. בנהיגה בערפל או גשם חזק מאד, נפעיל אור ערפל אחורי (האור האדום המסנוור) נוסף על אור המעבר מקדימה.
8. כאשר קיים עיבוי פנימי – אדים על השמשה – נשתמש באוורור או במיזוג לשמשה הקדמית, ובמפשיר אדים חשמלי לשמשה האחורית. כדאי גם לרכוש מטליות מיוחדות המאפשרות ניקוי טוב של האדים ללא השארת סימנים.
9. רוחות צד חזקות – יש להאט את מהירות הנסיעה ולהקפיד לאחוז את ההגה היטב בשתי ידיים.
10. לשלולית ניכנס רק לאחר שבדקנו כי אין בכך סיכון (עומק השלולית ועצמת זרימת המים).
11. את השלולית נעבור בנהיגה בהילוך נמוך ובלחיצה רצופה על דוושת התאוצה. בצאתנו מהשלולית נבדוק מיד את תקינותם של הבלמים.
אם ננהג/נתנהג נכון בחורף – נעבור אותו בשלום.

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו