מי משפיע עלינו? האם יש לנו השפעה על אחרים? מי הדמות שממנה אנחנו שואבים ולמדים? מי הרב שלנו? מי מנחה את דרכנו?
מאחר שהיין של פורים עדיין באוויר, נראה איך השפיעה אסתר המלכה בעשייתה המוסתרת, המסורה והיודעת. היא הייתה המשפיעה הראשית, ובזכות כוחה, יופייה, חוכמתה, בזכות האומץ והאמונה שהיו לה, השפיעה על כל המהלך האלוקי הגדול, והשפעתה הפכה את הגזרה לששון ושמחה.
לכולנו יש השפעות קטנות וגדולות. כולנו דמויות משפיעות ומושפעות, כולנו מלמדים ולומדים.השבוע התכנס בתל אביב כנס 'ללא גבולות', ודיברתי בו על 'הכול בעיני המתבונן': על הבחירה להסתכל על עצמנו ולקבל את עצמנו. לכולנו יש מגבלות, הכול עניין של הסתכלות. כשירדתי מהבמה נשמעו באוויר קולות הפרגון והמחמאות, ויצאתי בהרגשה שמילאתי שליחות מחזקת ומשפיעה. שאין ספק שהמסר יעבור הלאה. מכל הרצאה שאני מרצה אני יוצאת מוטענת בידיעה שעשיתי זאת, שהשפעתי בדבריי!
כל מורה צריך להיכנס לכיתה בידיעה שהוא משפיע על התלמידים שלו, שדבריו נקלטים באוזני התלמידים. לעולם לא אשכח את מורי הדרך שלי מכיתה א' ועד היום: משהו בי השתנה בזכות הלמידה שלי מהם. קיבלתי מהם כלים, ובחרתי מה נכון לי ומה לא.
רגע לפני הבחירות כדאי שנזכור: יש השפעות מקדמות, מחזקות וטובות, הנותנות כוח עצום, ולעומתן יש השפעות שמובילות את האדם, או נכון יותר את הילד, שעליו קל להשפיע, למקומות שליליים. הוא מושפע מהחבר שמבקש ממנו לצאת איתו רגע מהכיתה, "לכל הכיתה שלי יש טלפון, גם אני רוצה" "הוא קנה חולצה כזאת, גם אני רוצה". אם חבר משפיע צוחק על ילד אחר, מייד החבר המושפע מצטרף לצחוק כדי להרגיש שייך. תופעת העדר.
השאלה הגדולה היא ממי אני לוקחת? ממי אני שואבת? איך אני בוחרת את הדמות הנכונה שתשפיע עליי? על הילדים שלי? על הסביבה שלי?
המשפיעים העיקרים שלי הם ההורים שלי, שמהם אני לומדת כל יום ויום, ובדרכי אני פוגשת עוד ועוד שליחים טובים ומלמדים.
שנזכה להשפיע שפע של ברכה בעשייתנו ובשליחותנו הברוכה!