נהיגה בתנאי מזג אוויר חורפיים מכבידים

תמונה של אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

בשבועות האחרונים אנו עדים לגשמים מרוכזים במספר ימים מדי שבוע. תנאי מזג אוויר משפיעים עלינו וגם על הנהגים האחרים. חשוב לשמור מרחק, להאט ולצפות שגם הנהגים האחרים עלולים להיפגע מהתנאים הקשים.
נהיגה בגשם
שדה הראיה מצומצם, הכביש חלק והראיה גם ביום מוגבלת. לכן יש להאט ולהתאים את מהירות הנסיעה לתנאי מזג האוויר.
יש לנהוג כשפנסי אור המעבר (האורות הנמוכים) פועלים. יש להימנע מבלימת פתע ומפניות חדות, ולשמור מרחק גדול יותר (מעל 2 שניות), שהרי מרחק הבלימה גדל…
חשוב לשמור על תקינות המגבים והצמיגים ולהיזהר בעת מעבר בשלוליות גדולות.
זכרו: גשמים לאחר הפוגה יוצרים על פני הכביש שיכבה מחליקה ומסוכנת.
נהיגה בערפל
שדה הראיה מצומצם ולכן יש להתאים אליו את מהירות הנסיעה.
את הלחות יש להסיר על ידי הפעלת המגבים (הוישרים). חובה לנסוע באורות מעבר ולהדליק את אור הערפל האחורי (נמצא בכל רכב ויופעל רק בגשם חזק או בערפל). בתנאי ערפל אסור לעקוף. כאשר הערפל כבד במיוחד ואין רואים "מטר לפנים" יש לעצור במקום בטוח הרחוק מהכביש ולהמתין להתפזרותו.
נהיגה בסופה
סופות חול מצמצמות את שדה הראיה וקיימת סכנת החלקה.יש לנהוג בהן כמו בערפל ובתנאי החלקה.
רוחות צד עלולות להסיט את הרכב מנתיבו לתוך נתיב נסיעה של רכב אחר. הפתרון: נסיעה איטית ואחיזה יציבה של ההגה בשני צדדיו. אם הרוחות חזקות מאד, רצוי לעצור בצד הדרך רחוק מהכביש ולהמתין.
נהיגה בשלג
כאשר יורדים פתיתי שלג יש לנהוג כמו בסכנת החלקה. אין לנסוע בכביש מושלג אלא אם ברשותכם שרשראות שלג המורכבות על גלגלי המכונית.
אדים על השמשה
לשמשה הקדמית- יש להדליק את המזגן בעוצמת קור למספר שניות. לשמשה האחורית – יש להפעיל מתג חשמלי להפשרת האדים.
בחורף ננהג בזהירות ובאחריות

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו