אבא
משה, בן לחלוצי כפר פינס. חקלאי בנשמה.
אימא
מלי, שורדת שואה שהטביעה בי אהבה לרכישת ידע רחב אופקים.
החצי השני
דפי. מטפלת זוגית ומשפחתית ומעבירה סדנאות לתקשורת מקרבת. בת ברית למסע המרתק של חיינו.
המשפחה
שבעה יהלומים.
ילדוּּת
בני ברק של שנות ה-70 וה-80. חוויה מכוננת כחניך וכמדריך בתנועת הנוער ׳עזרא׳.
שירות צבאי
חטיבה 7 של חיל השריון, במסגרת ישיבת ההסדר מעלות. לגלות כמה אתה מסוגל להצליח מול אתגרים שמותחים את היכולות שלך עד לקצה.
גוש קטיף
חבל ארץ שלימד אותי להקשיב לאדמה ולים. תושבים וחברים שלימדו אותי שיעור ענק באמונה ובאהבה.
ט באב
תמרור אזהרה לתהום שמחלוקת יכולה ליצור.
מטה המאבק של גוש קטיף
חבורה מופלאה שלקחה על עצמה את האחריות הכבדה להיות שליחי ציבור באמונה, וזכתה לעשות דברים עצומים לשם שמיים. זכיתי להרגיש איך בזמן שאני בוחר להיות שליח של אירוע היסטורי, אני נטען באנרגיות שהן הרבה מעבר לאישיות הפרטית שלי.
המחאה נגד הגירוש
גילוי העוצמות של הציבור הציוני דתי, שאומנם הפסיד במערכה זו, אך נטען בכוחות להמשך השפעתו על עיצוב החברה הישראלית.
המחאה נגד הרפורמה המשפטית
חשיפת המחלוקת הכבדה על מהי הישראליות. מתפלל שהמשבר החמור יוליד קומה חדשה.
הציונות הדתית
ציבור מדהים שסולל דרך חדשה להופעת הקודש במציאות מודרנית. מאז גוש קטיף הוא נמצא בבירור מחודש של עולם הערכים שלו, ומיישם אותם בערוצים שונים ומגוונים על רצף מרתק. רצף המציע שילובים שונים בין תורה וציונות, לבין מודרנה ואוניברסליות. בכך הוא מייצר נתיבים חדשים שהולכים ומתבררים.
מרכז מורשת גוש קטיף
בית רפואה לפצע מדמם. מקום שגורם לכך שסיפור ההתיישבות בגוש קטיף יהיה חלק מהסיפור הישראלי. מאפשר לבני הצינות הדתית לעבד את האירוע המטלטל ולהעביר אותו לדורות הבאים, ובד בבד מאפשר לציבורים אחרים לבוא להקשיב ולהבין את נקודת המבט של תושבי גוש קטיף, ובכך להבין טוב יותר את הפסיפס הישראלי.
אותי אישית זה מרגש לפגוש קבוצות שונות מכלל הקשת הישראלית, ולראות איך הן מגיבות לחוויה שהן עוברות במרכז המורשת ואלו דברים זה פותח להם.
כנס קטיף לאחריות לאומית
עבר שבונה עתיד. בכנס קטיף אנחנו מחברים בין מורשת גוש קטיף לבין הסוגיות הרלוונטיות של החברה הישראלית. גוש קטיף משפיע ומעצב את החברה הישראלית, ואת התובנה הזו אנו מטמיעים בכנס קטיף, על ידי החיבור הרחב שאנו עושים בין גוש קטיף לבין סוגיות עכשוויות בחברה הישראלית.
הדבר נכון במיוחד בשנה זו, שבה ההקשר לגוש קטיף עולה שוב ושוב. האתגר שעמד בפנינו השנה הוא איך מצד אחד ניתן ביטוי מובהק להבדל הבוטה בין המחאה היום לבין המחאה אז, איך נשמיע את הקול המוסרי והערכי של גוש קטיף בתוך המחלוקת הנוכחית, ומצד שני, בוודאי בערב תשעה באב, שחס וחלילה לא נגדיל את הקרע, אלא נסמן את מגמת הריפוי והאחווה. ■