בשלוש תאונות חזיתיות קשות בכביש 90 נהרגו 17 בני אדם, ובהם שבעה ילדים, שני זוגות הורים, שני אחים. זהו כביש שאורכו 480 קילומטר; קצהו האחד במטולה והשני בטאבה. מאז 2003 נהרגו בכביש זה 233 בני אדם ו-700 נפצעו פצעים קשים, רבים מהם נהגים ותיקים בעלי ניסיון המכירים את הכביש. חשוב לזכור כי בכביש דו-סטרי יש להקפיד על ריכוז מושלם בנהיגה ויש להימנע מהסחות דעת.
אסור לנו להשלים עם תוצאות מחרידות של תאונות. תשתית לא בטוחה יכולה להרוג, אך אינה חייבת להרוג. חייבים לטפל בתשתיות לקויות. כביש דו-סטרי מסוכן ועלול לגרום תאונה, אך אין חובה שתהיה תאונה.
כמעט הכול תלוי בנהג. נהג עייף, שתוי או מסומם מועד לגרום תאונה ונהיגתו מסוכנת ומסכנת – ואין מקומו בכביש!
נקפיד שלא לנסוע בכביש דו-סטרי אלא אם אין כביש חד-סטרי בסביבה.
נעלה לכביש דו-סטרי בידיעה כי אנו נוסעים בכביש מסוכן ביותר. כאן אני יכול להיות נהג מצוין, ערני ומרוכז בנהיגה, להקפיד על שתי ידיים על ההגה ועדיין להיות מעורב בתאונה בגלל נהג שנסע מולי ועבר לנתיב הנסיעה שלי.
איננו יודעים מיהו הנהג הנוסע בנתיב הנגדי, אם הנהג עייף או שתוי, אם הרכב לא תקין ועוד. אין לסמוך כלל על הנהג בנתיב הנגדי.
כאשר אנו עולים על כביש דו-סטרי נדליק אורות מעבר (נמוכים) בכל מקרה – גם בקיץ באמצע היום.
נשמור על ערנות ועל כוננות, כי אנו נוסעים בכביש מסוכן ביותר. נצפה מצבים ונחפש את ההזדמנות הראשונה לברוח מכביש מסוכן זה לכביש חד-סטרי.
ניצמד לשולי הדרך: שדה הראייה יגדל, ובשעת אמת נוכל לרדת לשוליים בלי להילחץ.
נפחית מהירות. ניסע לפחות 10 קמ"ש פחות מהמהירות המרבית המותרת בכביש.
* כדאי להבהב באורות בכל מקרה שהרכב בנתיב הנגדי סוטה לנתיב שלנו או עובר את קו ההפרדה.
נקפיד על הכללים ונציל חיים!