תאונות חזיתיות

תמונה של אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

בשבוע שעבר כתבתי על שלוש תאונות חזיתיות קשות שבהן נהרגו שישה בני אדם – ילדים, צעירים ומבוגרים. מדובר על נהגים ותיקים בעלי ניסיון המכירים את הכביש, אך לפחות במקרה אחד (התאונה החריגה ליד קריית גת) מדובר על נהג ללא רישיון שנסע במהירות מופרזת ועף עם רכבו לנתיב הנגדי המרוחק, פגע בעוצמה ברכב, הרג שני אנשים ונהרג בעצמו.
חשוב לזכור כי בכביש דו סיטרי יש להקפיד על ריכוז מושלם בנהיגה ויש להימנע מהסחות דעת.
אסור לנו להשלים עם תוצאות מחרידות של תאונות כאלה ועלינו להזכיר לעצמנו:
תשתית לא בטוחה יכולה להרוג אך לא חייבת להרוג. חייבים לטפל בתשתיות לקויות.
כביש דו סטרי מסוכן ועלול לגרום לתאונה, אך אין חובה שתהיה תאונה.
בקיץ הנהיגה קשה ומתישה, נכון. אך אין חובה להיות מעורבים בתאונה.
כמעט הכול תלוי בנהג. נהג עייף, שתוי או מסומם, מועד לגרום תאונה ונהיגתו מסוכנת ומסכנת – אין מקומו בכביש!!
נעלה לכביש דו סטרי בידיעה כי אנו נמצאים בכביש מסוכן ביותר, כאן אני יכול להיות נהג מצוין, ערני ומרוכז בנהיגה, שתי ידיים על ההגה, אך להיות מעורב בתאונה בגלל הנהג הנוסע מולי העובר לנתיב הנסיעה שלי.
אנו לא יודעים מיהו הנהג הנוסע בנתיב הנגדי, האם הנהג עייף, שתוי, או שהרכב לא תקין ועוד. אין לסמוך כלל על הנהג בנתיב הנגדי.
בכל מקרה כאשר אנו עולים על כביש דו סטרי נדליק אורות מעבר (נמוכים), גם בימי הקיץ.
נשמור על ערנות וכוננות – אנו נמצאים בכביש מסוכן ביותר. נצפה מצבים ונחפש את ההזדמנות הראשונה לברוח מכביש מסוכן זה לכביש חד סטרי.
ניצמד לשול הדרך – שדה הראייה יגדל ובשעת אמת נוכל לרדת לשול הדרך מבלי להיכנס ללחץ.
נוריד מהירות. לפחות עשרה קמ"ש פחות מהמהירות המרבית המותרת באותו הכביש.
כדאי להבהב באורות בכל מקרה שהרכב בנתיב הנגדי סוטה לנתיב שלנו או עובר את קו ההפרדה.
בקיץ נקפיד על תכנון הנסיעה, על שתייה מרובה, על הפסקות ועל מנוחה בתדירות גבוהה.
נקפיד על הכללים ונציל חיים !!

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו