במספר תאונות חזיתיות קשות בעת האחרונה, בצפון הארץ ובדרומה נהרגו 3 חיילים. בשלוש התאונות מדובר על נהגים ותיקים בעלי ניסיון המכירים היטב את הכבישים אך חשוב לזכור כי בלילות החשוכים ובימים החמים או החורפיים כשהנהיגה קשה יותר, יש להקפיד על ריכוז בנהיגה, נהיגה במהירות סבירה ולהימנע מהסחות דעת….
אסור לנו להשלים עם תוצאות מחרידות של תאונות.
תשתית לא בטוחה יכולה להרוג, אך לא חייבת להרוג. חייבים לטפל בתשתיות לקויות.
כביש דו סטרי מסוכן ועלול לגרום לתאונה, אך אין חובה שתהיה תאונה.
כמעט…… הכל תלוי בנהג
נהג עייף, שתוי, מסומם… מועד לגרום תאונה ונהיגתו מסוכנת ומסכנת – אין מקומו
בכביש!!!
1. אין לנהוג במצב עייפות. יש לנהוג רק בעירנות מלאה
2. נקפיד שלא לנסוע בכביש דו סטרי אלא אם אין כביש חד סטרי באזור.
3. נעלה לכביש דו סטרי בידיעה כי אנו נמצאים בכביש מסוכן ביותר, כאן אני יכול להיות נהג מצוין, ערני ומרוכז בנהיגה, שתי ידיים על ההגה…ולהיות מעורב בתאונה בגלל הנהג הנוסע מולי ועובר לנתיב הנסיעה שלי…
4. אנו לא יודעים מיהו הנהג הנוסע בנתיב הנגדי, האם הנהג עייף, שתוי, או אם הרכב לא תקין ועוד… אין לסמוך כלל על הנהג בנתיב הנגדי.
5. בכל מקרה כאשר אנו עולים על כביש דו סטרי נדליק אורות מעבר(נמוכים) – גם בקיץ באמצע היום.
6. נשמור על ערנות וכוננות – אנו נמצאים בכביש מסוכן ביותר…נצפה מצבים…
ונחפש את ההזדמנות הראשונה לברוח מכביש מסוכן זה לכביש חד סטרי.
7. נצמד לשול הדרך – שדה הראיה יגדל, ובשעת אמת נוכל לרדת לשול הדרך מבלי להיכנס ללחץ….
8. נוריד מהירות…לפחות 10 קמ"ש פחות מהמהירות המרבית המותרת באותו הכביש.
* כדאי להבהב באורות מדי פעם להגברת ערנותו של הנהג בנתיב הנגדי.
נקפיד על הכללים ונציל חיים !! ■