"גדלתי בבית שאן ושם למדתי בחמ"ד בחינוך היסודי, ואחר כך בתיכון, בישיבה קטנה ובישיבה גבוהה בבני ברק. את השירות הצבאי עשיתי בגבעתי, אני בעל תואר ראשון ושני בלימודי משפטים ותעודת עורך דין.
"נשוי למיכל, מחנכת ומורה למתמטיקה בישיבה התיכונית בקריית אתא. אנחנו מתגוררים בקריית אתא, הורים לחמישה ורווים נחת ושמחה מהם ומנכדינו".
הבית
הוריי הם הרב מאיר גבאי, איש של תורה ועבודה אשר ניהל את בית הדואר בעיר שנים ארוכות בד בבד עם היותו שליח ציבור, ואימא רוני, גננת ואשת חסד פעילה.
גדלתי בבית של חסד המחנך לצמיחה אישית, התקדמות והתחדשות, חינוך לתורה ויראת שמיים, מידות טובות וקבלת כל אדם בסבר פנים יפות, חינוך להשפעת טוב על הסביבה. בית הכנסת ובית המדרש הם במרכז החיים והחוויה המשפחתית, המקיימת תורה וחסד הלכה למעשה".
העיסוק
"מפקח על החמ"ד במחוז צפון ומרצה במכללה האקדמית הדתית לחינוך, התחלתי כמורה ומחנך, ובהמשך עברתי לניהול בית ספר".
התפקיד
"אחריות משותפת עם מנהיגי החינוך במחוז: מפקחים ומפקחות, מנהלים ומנהלות ובעלי תפקידים בכל החינוך הממלכתי-דתי במחוז צפון, הכולל כ-110 בתי ספר וכ-340 גני ילדים. אחריות ללמידה, לאקלים מיטבי, לרווחה והרגשה טובה ולקידום צמיחה והתפתחות של כל תלמיד ותלמידה, דאגה לגננת, למורה, למנהל ולמפקח לסביבת עשייה חינוכית מיטבית ובקרה בנועם על עשייתם, זאת לצד אחריות לתקציבים ומשאבים גדולים, עשרות אלפי תלמידים ואלפי עובדי הוראה.
"נוסף על כך אני רפרנט בתחומי עשייה המשיקים לכל העשייה המחוזית ומשפיעים עליה בשלל המגזרים: מורים מתמחים, קליטת עלייה ב'דרך החדשה', צוות עבודה שנתי בנושאי אקלים ועוד. והכול כדי להוביל למצוינות ערכית ולימודית".
למה דווקא חינוך?
"כבר כתב הראי"ה קוק זצ"ל שהתיקון לכול הוא בחינוך: כולנו נוגעים בחינוך הן כמחנכים והן כצרכני חינוך, ולכן ההשקעה הגדולה שלנו היא בחינוך ילדי המחוז וברצון להשפיע טוב על עתידם של כל ילד וילדה. ההשקעה בחינוך מהגן ועד סיום התיכון משפיעה על אירועי המרחב הציבורי והפרטי בשנים הבאות לטוב ולמוטב, ולכן איכויות החינוך והלמידה של מנהיגי החמ"ד בצפון יצליחו להשפיע על איכויות הדור הבא.
"כמו כן בחינוך אני עמל על טיפוח ההנהגה בכל הדרגים והתפקידים, עידוד העשייה ושינוי השיח מעבודה ועמל לפרנסה, לעשייה בתודעת שליחות והנהגה, ומינוי מנהיגי חינוך ערכיים ובעלי מקצוע המשפיעים על עם ישראל ומגדלים את הדור הבא".
אתגרי החינוך?
"אתגרי החינוך רבים:
לאפשר לכל ילד וילדה לממש את היכולות שלהם.
לגייס את המנהלים המצוינים ביותר להנהגת בתי הספר.
לחנך את ילדינו לתורה וליראת שמיים.
לחזק את המנהלים כמנהלי קהילות המובילים את הקהילה לדרך של תורה וציונות.
להצמיח את הבוגרים שלנו להיות בעלי זהות ציונית-דתית.
לקבל למוסדותינו את כלל ישראל על כל גווניו.
לדייק את העשייה למקצועיות ולהתמודד עם מיעוט עובדי הוראה הזקוקים לריענון או החלפה, למקסם משאבים ולהשתמש בהם שימוש יעיל ומושכל.
לגשר בעבודה עם רשויות שונות וצרכים שונים.
לראות את טובת הילדים ועובדי ההוראה תמיד במינון ודיוק מול טובת המערכת והתקדמותה למען כלל התלמידים.
לאפשר מתן הזדמנות שווה לכל תלמיד ותלמידה ללא הבחנה מהיכן באו ומה רמת ההכנסה של הוריהם.
לפעול להעצמת מנהיגות המחנכים והפיכתם למקצוענים בתחומם כדי לתת מענה איכותי ולגדל בוגרים בני אוריין שיכולים להשפיע טוב על עם ישראל".
התמודדות עם הקורונה בחינוך
"הקורונה מבחינתי אינה אתגר מסוים אלא הזדמנות לבחון את העשייה שלנו עד כה ואת הרלוונטיות שלה, וכן הזדמנות לשינוי והתחדשות. אם עבדנו כראוי בשגרה וסדירות, הקורונה לא אמורה להפתיע אלא רק להמשיך את אותו טוב בשינוי טכני של אופן העבודה.
"מי שעמל והצליח והיה חזק בעשייתו, הקורונה לא תפגע בו, הוא רק יצטרך להסיט מעט את הגה הספינה. מי שגם כך בקושי, מובן שזה יערער אותו. מעבר להערכה רבה ותודה לה' על הבריאות שאינה מובנת מאליה ולהערכת השגרה, זוהי הזדמנות להניע את המערכת שעליה אני מופקד, לבדוק את אופן העבודה, נכונותה והרלוונטיות שלה לעשייה המשתנה ולצורכי התלמידים".
אם הייתי שר החינוך
"את עיקר המיקוד הייתי שם בהצמחת מנהלים ומנהלות מנהיגים לבתי החינוך,
חיזוק העולם הערכי בקרב מחנכינו ותלמידינו כתשתית לכל העשייה החינוכית, הנהגת מנהלים לעידוד דור המנהיגות הבא ולבנייתו, חשיבה על הנכונות והיעילות של כל דבר שנעשה והאופן שבו הוא נעשה בבחינת מדייקים את הדרך".
חלומות לעתיד
"המשך תרומה לעם ישראל היכן שיהיה צורך והיכן שיובילני הקב"ה".
אם זה לא היה המסלול, מה הוא היה?
"ה' מתכנן את התוכניות, ואנו משתלבים בהן. בכל מקום שאליו אגיע אשמח להתאמץ לעשות ולהצליח בעשייה למען עם ישראל"