תאונות חזיתיות

תמונה של אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

תשתית לא בטוחה יכולה להרוג, אך לא חייבת להרוג. חייבים לטפל בתשתיות לקויות. כביש דו-סטרי מסוכן ועלול לגרום לתאונה, אך זה לא מחייב שתתרחש תאונה. כמעט, הכל תלוי בנהג!

החודש לפני 3 שנים התקיימו בחירות לרשויות המקומיות. ביום הבחירות נסעה משפחת עטר מפסגות (ההורים וששת ילדיהם) לים המלח בכביש 90 (הכביש הארוך ביותר בארץ, הוא מתחיל במטולה בצפון עד טאבה בסיני – 478.7 ק״מ). בג'יפ כבד שנסע בנתיב הנגדי נסע נהג שתוי תחת השפעת אלכוהול. הג'יפ סטה בפתאומיות לנתיב הנגדי ופגע בעוצמה ברכב של המשפחה. כל בני המשפחה נשרפו בתאונה המחרידה.
לפני שבוע בתאונה שהייתה בכביש 60 ליד הישוב יצהר נהרגו חמישה נוסעים בהתנגשות חזיתית, לאחר שאחד הרכבים סטה לנתיב הנגדי ופגע קשה ברכב השני.
אסור להשלים עם תוצאות מחרידות של תאונות.
תשתית לא בטוחה יכולה להרוג, אך לא חייבת להרוג. חייבים לטפל בתשתיות לקויות. כביש דו-סטרי מסוכן ועלול לגרום לתאונה, אך זה לא מחייב שתתרחש תאונה. כמעט, הכל תלוי בנהג!
נהג עייף, שתוי או מסומם עלול לגרום לתאונה ונהיגתו מסוכנת ומסכנת – אין מקומו בכביש!
נקפיד שלא לנסוע בכביש דו-סטרי אלא אם אין כביש חד-סטרי באזור.
נעלה לכביש דו-סטרי בידיעה כי אנו נמצאים בכביש מסוכן ביותר. כאן אני יכול להיות נהג מצוין, ערני ומרוכז בנהיגה, שתי ידיים על ההגה וכו', אך להיות מעורב בתאונה בגלל הנהג הנוסע בנתיב הנגדי וסוטה לנתיב שלי.
אנו לא יודעים מיהו הנהג הנוסע בנתיב הנגדי, האם הנהג עייף, שתוי, אם הרכב בכלל תקין ועוד, אין לסמוך כלל על הנהג בנתיב הנגדי.
בכל מקרה כאשר אנו עולים על כביש דו-סטרי נדליק אורות מעבר (נמוכים) – גם בקיץ באמצע היום.
נשמור על ערנות וכוננות – אנו נמצאים בכביש מסוכן ביותר, נצפה למצבים מסוכנים ונהיה מוכנים לכל מציאות.
נחפש את ההזדמנות הראשונה לברוח מכביש מסוכן זה לכביש חד-סטרי.
ניצמד לשול הדרך – שדה הראיה יגדל, ובשעת אמת נוכל לרדת לשוליים מבלי להיכנס ללחץ.
נוריד מהירות. לפחות 10 קמ״ש פחות מהמהירות המרבית המותרת באותו הכביש.
כדאי להבהב באורות מדי פעם להגברת ערנותו של הנהג בנתיב הנגדי.
נקפיד על הכללים ונציל חיים !!

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו