ישראל לא מצליחה לצמצם את מספר ההרוגים בכבישים.
199הרוגים בחמשה חדשים. 11 מתוכם נהרגו בשבוע שעבר ובהם הולכי רגל בגילאים השונים, נוסעי רכב, רוכבי אופניים/אופניים חשמליים ורוכבי אופנועים.
נדמה שהמאבק בתאונות הדרכים בישראל נמצא בנסיגה. שנת 2024 מסתמנת כשנה קטלנית בדרכים. לישראל אין תכנית לאומית למאבק בתאונות בתוקף, וזו שהוכנה לא תוקצבה. בינתיים גם החלטות שנקבעו בתכניות קודמות לא מיושמות ובטחון משתמשי הדרך הופקר.
אבי נאור (אב שכול) מייסד אור ירוק שהיה ראש הרלב"ד אומר: אנחנו חווינו אסון איום, אסון מירון, 45 איש נהרגו. בקצב שאנחנו מדברים עליו, כל חודש וחצי יש לנו "אסון מירון" על הכבישים. אנו שוכחים שיש מאחורי כל הרוג ופצוע – משפחות שנפגעו. כשאנחנו מדברים על כך ש – 360 איש נהרגים זה מטוס שלם שהולך כל שנה, זו כיתה שלמה שנעלמת כל חודש. אלה מספרים בלתי נתפסים.
לצערנו מדובר כיום על יותר מ-400 הרוגים הצפויים בשנת 2024.
דו"ח חדש שפורסם מגלה כי בעוד מדינות אירופה הורידו בעשור האחרון את כמות ההרוגים בתאונות דרכים ב- 37% בממוצע, ישראל נותרה הרחק מאחור עם ירידה של 18.7% כמחצית מהממוצע במדינות האיחוד.מדינות כמו נורבגיה,יוון ופורטוגל נמצאות במקומות הראשונים עם נתוני ירידה בהרוגים של כ-50%.
לפי הדו"ח ישראל מדורגת במקום ה- 30 מתוך 32 בשיעור ההצלחה בצמצום הקטל בכבישים בשנים האחרונות.
המחקר בדק גם את מספרם של הפצועים באורח קשה ומצא כי בשנים 2013 – 2020 הצליחה ישראל לצמצם את מספר הפצועים קשה בתאונות רק ב-2.6% הממוצע במדינות אירופה עמד על 14%.
מחקר על 3 השנים האחרונות יפורסם בקרוב (לצערנו שוב לא יהיו בשורות טובות).
בשבועות האחרונים עסקנו בהרחבה בעלייה הדרמטית של ההרוגים והפצועים בקרב רוכבי האופנועים, רוכבי הקורקינטים ורוכבי האופניים.(בשבוע שעבר פגשתי 10 כתות ילדים צעירים. רובם רוכבים על אופניים – מיעוטם רוכבים עם קסדה על ראשם – לא יאומן – זאת הזדמנות לדרוש מההורים לרכוש קסדה לילדים רוכבי האופניים במשפחה). עסקנו גם בנהיגה בקיץ והדגשנו את העלייה הגדולה של הנפגעים בתאונות דרכים בתקופה זו. לפנינו עוד 3 חדשי קיץ – הקפידו על כללי הבטיחות שעסקנו בהם בהרחבה לקראת הקיץ.
קיץ בריא ובטוח ■