אולפני החדשות וכותרות העיתונים עוסקים באפשרות של סגר רביעי בחודש תשרי ובתגובה, מאות תושבים מבוגרים בירושלים פנו בימים האחרונים למוקד העירוני 6634* כדי להירשם להדרכות הדיגיטליות החינמיות, שמציעה העירייה.
ההדרכות החינמיות מוצעות לתושבים במסגרת פיילוט 'קהילות דיגיטליות' בהובלת מטה ישראל דיגיטלית ועיריית ירושלים, שמטרתו לעודד אוריינות דיגיטלית בקרב אוכלוסיית האזרחים הוותיקים.
חברת הסטארטאפ TECHBUDDY מפעילה את הפיילוט באמצעות מדריכים מקצועיים שזכו לשבחים רבים מהמשתתפים על האופן המקצועי, האישי והסבלני שבו הועברו השיעורים המקוונים. מחודש יולי 2020 ועד עתה, עברו בהצלחה למעלה מ-8000 תושבים מבוגרים הדרכות אישיות ללימוד יישומים בסיסיים במחשב האישי ובטלפון החכם.
שינא פופקו: "אפשר להפוך את החיים לקלים יותר אז למה לא?" | צילום: מחוברים לעסק
רמי אלבז: "אפילו לקבוע תור לא ידעתי" | צילום: מחוברים לעסק
מיזם 'קהילות דיגיטליות' התבסס על מחקרים שנעשו בעולם ובישראל, שהוכיחו כי שימוש במחשב ובאינטרנט על ידי תושבים מבוגרים מפחית בדידות, מחזק את הביטחון העצמי, משפר את תחושת העצמאות ומאט התדרדרות תפקודית, מנטלית וקוגניטיבית.
בעת משבר הקורונה הערוצים הדיגיטליים הפכו, במקרים רבים, לאפשרות היחידה של תושבים מבוגרים מבודדים לתקשר עם בני משפחה, חברים ומכרים ולצרוך שירותים עירוניים וממשלתיים שונים. מי שלא ידע להשתמש בכלים הדיגיטליים בתקופת הסגרים, התקשה מאד לתפקד ואיכות חייו נפגעה.
חברת "קיימא", שמלווה את פיילוט ההדרכות המקוונות, ביצעה מספר מחקרים בקרב המשתתפים ומצאה כי בתום הקורס, רוב המשתתפים שולטים ביישומים דיגיטליים בסיסיים ובשימושים יומיומיים כגון שליחת ווטסאפ, ניהול שיחות בזום, הזמנת תור לרופא, קביעת תור בסניף הדואר, הפקדת המחאה באפליקציה של הבנק, הכרת פייסבוק, קביעת תור באפליקציות של השירותים הממשלתיים והעירוניים, בדיקת זכויות, סידור מסמכים במחשב, צילום בטלפון החכם, הזמנת מוצרים, שירותי ענן ויישומי אופיס.
מיומנויות אלו חשובות במיוחד לשיפור חייה של האוכלוסייה המבוגרת לאור החשש מבידוד ומסגר רביעי.
מנהלת המיזם, מרים סלע מהמנהל לשירותי קהילה בעירייה, אומרת כי "תושבים מבוגרים יוכלו להעיד שבזכות המיזם, התקשורת בינם לבין העירייה השתפרה פלאים ומעתה הם יכולים להיות חשופים יותר למידע על אודות פעילויות, עדכונים ואירועים ואף לקחת חלק בהם".
בלה דקס (75) משכונת גילה הוסיפה כי "המדריכה נתנה לי מהרגע הראשון הרגשה שכל דבר אפשר ללמוד, גם את הדברים הכי מסובכים. היא לימדה אותי להיכנס לאתר של קופת החולים כדי להזמין תרופות, להגיב להודעות ולשמור אותן. אני רוצה להגיד לכל האנשים שמתקרבים לגיל שלי או עברו אותו שלא יתייאשו. מכיוון שהיום חיים הרבה יותר שנים מאשר פעם – צריך להיות מעודכנים בכל החידושים".
לפרטים נוספים ולרישום ללא עלות כנסו >> https://bit.ly/3izsNuU